Tas nu ir beidzies….Patiesības labad jāsaka, ka beidzies tas ir vienai daļai…Citiem vēl turpinājums sekos…
Ieintriģēju? Vai vēlme uzzināt, kas beidzies un kas turpinās? Ja ir vēlme, lasi tālāk!
Tradicionāli februāra pēdējā nedēļa mūsu skolā ir nedaudz citādāka, kā ierasts. Neskan zvans uz stundu un no stundas. Pa galvu vienā dienā nejaucas un nesadzīvo vairāki priekšmeti… Ir varbūt vairāk patstāvības, vairāk gara lidojuma radošuma tālēs… Un tas viss tāpēc, ka mācāmies izzināt un pētīt, vākt informāciju un atlasīt galveno. Mācāmies saprast, kas no izlasītās informācijas palīdzēs tikt pie praktiska rezultāta. Jā, pareizi jau saprati – mūsu skolā bija projektu nedēļa.
Bet arī tai varētu piedēvēt vārdu “citādāka”, jo ļāvāmies “Lielajam izaicinājumam” – tā ne tikai mūsu projektu nedēļas tēma, bet arī starptautiskā STEM projekta tēma. Jā, esam liela projekta viena sestā daļa, ļoti būtiska daļa. Atgādinu tiem, kas varbūt par šo lasa pirmo reizi, ka mūsu skola, Gulbenes sākumskola, piedalās kopā ar vēl 5 valstu skolām projektā, kas veicina interesi par dabaszinātņu priekšmetiem.
Tad nu interesi esam veicinājuši jau pusotru gadu un projektu nedēļā bija kulminācijas punkts – pieckārtīga dabaszinātniska injekcija it visiem mums, gan skolēniem, gan skolotājiem, gan skolas darbiniekiem (jā, jā, viņi arī tika iesaistīti!).
Uzdevumi bija dažnedažādi un katrai klašu grupai savi:
- klasēm bija jāizgatavo pēc iespējas ātrāks sacīkšu auto (audzinātājas Z.Beļajeva un L.Zommere);
- klasēm bija jāizgatavo transformējams auto, kuram jāpārvietojas gan pa ūdeni, gan pa sauszemi (audzinātājas D.Aumeistere un S.Ieleja);
- klasēm vajadzēja saprast, kā lego cilvēciņam šķērsot 5 dažādos veidos noteikta izmēra ūdenstilpni (izvirzīt hipotēzi, atrast arī labāko veidu) (audzinātājas A.Miķelsone, V.Andževa, M.Miķelsone);
- klasēm bija jānodarbojas ar dažādu vielu atdalīšanu: jāatdala sāls no ūdens, sāls no kafijas, sāls no pipariem, sāls no papīra saspraudēm. Pirms tam tika izvirzīta hipotēze, ka visas vielas var atdalīt no sāls. Paldies audzinātājām A.Ūdrei, V.Kočānei, L.Seņkānei!
- klasēm bija jādomā par berzi un praktiskajā daļā jāizgatavo tāds slēpju vai kamaniņu modelis, kurš pēc iespējas ātrāk nobrauc no noteikta izmēra koka “kalna” (audzinātājas I.Zvaigzne un A.Puste);
- klases interesējās par ķēdes reakciju un praktiski veidoja savu 30 sekunžu līdz 2 minūšu garo ķēdes reakciju, izmantojot kādu no šiem elementiem: ūdens, gaiss, uguns vai zeme (audzinātājas S.Aņisimova, B.Rukmane, D.Kļava).
Tātad augstāk minēto strādāja visu klašu visi skolēni. Bet kāpēc gan turpinājums? No marta mūsu skolu starptautiski projektā pārstāvēs 6 klases: 1. a (skolotāja Zinta), 2. a (skolotāja Lienīte), 3. b (skolotāja Vija), 4. a (skolotāja Aija Ū.), 5. a (skolotāja Iveta), 6. c (skolotāja Dace). Skolēni darbosies nu jau starptautiskās grupās ar partnerskolu bērniem, kur kopīgi veiks “Lielo izaicinājumu” par iepriekš minētajām tēmām. Skolēni sazināsies ar e-pasta, Skype palīdzību, kā arī darbosies koplietojamā dokumentā. Savukārt klašu audzinātāji būs kā atbalsts darba procesā.
“Lielā izaicinājuma” laikā mūsu visu rosīšanos pavadīja vārdi: BRĪNIES, DOMĀ, MEKLĒ, STRUKTURĒ, APKOPO, PASTĀSTI! Ja gribi sajust vārda “PASTĀSTI” spēku, paciemojies pie mums, jo stāsti mums ir skaisti un skatāmi arī mazās videofilmiņās.
Un vēl…patiesībā turpinājums attiecas uz visiem, jo ļoti ceru, ka darbošanās STEM projektā raisīs ķēdes reakciju – tas, kas gūts, radīs interesi meklēt un atrast, radīt un eksperimentēt.
Projektu nedēļas laikā ne tikai atbalstīja, bet arī brīnījās
Iveta Zvaigzne, Gulbenes sākumskolas skolotāja
Gulbenes sākumskola īsteno starpskolu stratēģisko partnerību projektu “The ICT road to STEM through TCC”( Nr. 2016-1-NO01-KA219-022053_5).
Projekts tiek finansēts ar Eiropas Komisijas atbalstu. Šī publikācija atspoguļo vienīgi autora uzskatus un Komisijai nevar uzlikt atbildību par tajā ietvertās informācijas jebkuru iespējamo izlietojumu.